News Release

International Production & Processing Expo

Atlanta, Ga. - December 1, 2022

Contacts:
Gwen Venable, 678.514.1971, gvenable@uspoultry.org, (USPOULTRY)
Victoria Broehm, 703.558.3579, vbroehm@afia.org, (AFIA)
Sarah Little, 202.587.4263, slittle@meatinstitute.org, (NAMI)

Expertos de la Industria Expondrán Temas de Gestión de Mercados Durante la Sesión de Apertura de la Cumbre Avícola Latinoamericana 2023

La Cumbre Avícola Latinoamericana 2023 iniciará con una sesión sobre gestión de mercado, presentada por dos reconocidos expertos de la industria avícola y será seguida por un panel de discusión. Patrocinada por la International Poultry Expo (IPE), parte de la International Production & Processing Expo (IPPE), y la Asociación Avícola Latinoamericana (ALA), la Cumbre Avícola Latinoamericana está organizada en cuatro temas, para brindar información detallada en cada área.

Paulo de León, director de Central American Business Intelligence (CABI), inaugurará la Cumbre con su presentación, “El Pollo como la Proteína Líder en el Mercado.” León es ingeniero industrial egresado de la Universidad del Valle de Guatemala. Es Magíster en Macroeconomía Aplicada y en Economía Financiera de la Pontificia Universidad Católica de Chile. Luego continuará el Dr. David Gastelum, director independiente y anteriormente director comercial de ventas y marketing de Bachoco SA de CV. Gastelum es egresado de la Facultad de Medicina Veterinaria de la Universidad Nacional Autónoma de México y compartirá información sobre "Tendencias de Marketing y Su Papel en el Sector del Huevo."

La Cumbre Avícola Latinoamericana se llevará a cabo el 24 de enero, IPPE 2023 se realizará del 24 al 26 de enero, ambas en el Georgia World Congress Center en Atlanta, Georgia. Las inscripciones para la Cumbre Avícola Latinoamericana y el IPPE 2023 ya están abiertas. Regístrese hoy en la Cumbre Avícola Latinoamericana para recibir la tasa con descuento, de $250, por reserva anticipada.

Se puede encontrar más información sobre IPPE 2023 en ippexpo.org, y sobre la Cumbre Avícola Latinoamericana en lacumbreavicolalatinoamericana.org.

WATT Global Media es un socio colaborador de la Cumbre Avícola Latinoamericana.

About IPPE
The International Production & Processing Expo (IPPE) is a collaboration of three shows - International Feed Expo, International Meat Expo and the International Poultry Expo - representing the entire chain of protein production and processing. The event is sponsored by the American Feed Industry Association (AFIA), North American Meat Institute (NAMI) and U.S. Poultry & Egg Association (USPOULTRY).

About AFIA
Founded in 1909, the American Feed Industry Association (AFIA), based in Arlington, Va., is the world's largest organization devoted exclusively to representing the business, legislative and regulatory interests of the U.S. animal food industry and its suppliers. The organization's membership is comprised of more than 650 domestic and international companies that represent the total feed industry-manufacturers of commercial and integrated feed and pet food, ingredient suppliers, pharmaceutical companies, industry support and equipment manufacturers. AFIA members manufacture more than 75% of the feed and 70% of the non-grain ingredients used in the country. AFIA is also recognized as the leader on international industry developments and holds membership in the International Feed Industry Federation (IFIF).

About NAMI
The North American Meat Institute (NAMI) is the leading voice for the meat and poultry industry. Formed from the 2015 merger of the American Meat Institute (AMI) and North American Meat Association (NAMA), the Institute has a rich, century-long history and provides essential member services including legislative, regulatory, scientific, international and public affairs representation. NAMI's mission is to shape a public policy environment in which the meat and poultry industry can produce wholesome products safely, efficiently and profitably. Together, the Institute's members produce the vast majority of U.S. beef, pork, lamb and poultry and the equipment, ingredients and services needed for the highest quality products.

About USPOULTRY
U.S. Poultry & Egg Association (USPOULTRY) is the All Feather Association progressively serving its poultry and egg members through research, education, communications and technical services. Founded in 1947, USPOULTRY is based in Tucker, Georgia.

El Paulo de León, director de Central American Business Intelligence (CABI), y Dr. David Gastelum, director independiente y anteriormente director comercial de ventas y marketing de Bachoco SA de CV.

More Recent News